Ny semester i augusti 3/8

Har haft en sån otrolig tur med vädret alla mina semesterdagar, tror det varit sol i stort sett alla dgr under
sommaren.

Gick in och jobba i vecka 30 och då regnade det lite någradagar. Sen började jag i fredags igen och det har inte regnat under dagarna, någon natt har det kommit, men det har varit fint på dagarna.

Idag har jag suttit ute i trädgården med Hannah under förmiddagen, sen kom Jenny när hon slutat och skulle ut och jogga. Frågade om jg ville cykla med henne den nya 8 km rundan. Sist jogga hon den på 51,34 min och idag blev det en rejäl sänkning till 43,14 . Kanon bra tjejen.

Ska träffa den äldsta dottern med man på fredag, det är snart dax för barnbarnet att komma, den 17:e augusti.
Tror dock hon kommer att gå över tiden.

På lördag åker Petra åter till Alanya och på söndag åker Jenny till Rhodos, vilka globetrotters till döttrar man fått.
Själv får jagstanna hemma den här sommaren, men det blir så ibland.

Vi har drömt oss tillbaka till vår USA semester 2007 och alla fina saker vi upplevde där.
San Fransisco och Golden GAte bron som inte alls var så storslagen som man ser i filmer. Men hamnen var fin, massa affärer och annat kul.

Los Angeles, vi stod kanske 100 m ifrån HOLLYWOOD skylten som man ser i alla filmer. Var nere på stranden i Santa Monica och gick på bryggan med nöjesfält på. Häftigt.

Las Vegas, varmt så man inte kunde vara ute, spelade på några maskiner dock utan vinst. Åt den godaste kina mat jag ätit, orange-chicken, mmmmmmmm.

Sen körde vi förbi Hooverdammen, genom New Mexico som inte var så roligt. Upp i Colorado en liten by som heter Winerpark, där var fint, firade vår bröllopssdag med att äta middag ute.

 6 september, strax dax med 25 års jubileum.

Vidare upp till Mount Rushmoore och såg president huvudena som var med i National Treasure 2 med
Nicholas Cage.

Såg bisonoxar ute längs vägen. Vidare upp till Lake Elmo i närheten av Twin Cities, Minneapolis och St.Paul
Var på Mall of America två gånger, fantastiskt kul och så mycket affärer.

Vinner vi blir det en tur till, men till Florida och Disney World. Har vi tillräckligt med pengar ska jag tatuera mig på Miami Ink. Hmm  en tiger eller drake eller en kombination, kanske.

Ha det bra go vänner - kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

skönt med semester :) och det är gött när man prickar in rätt (=får fint väder!).



mitt humör är bättre nu men ibland får jag nog jag med, kan inte alltid vara på topp. just nu är jag ledig! det kan jag tänka mig att det är men jag har inga planer på barn just nu. jag är inte mogen för ett så stort ansvar än. så jag tror inte det blir förrän efter 25, det är bara 3 år tills dess ändå haha...

2010-08-05 @ 15:28:18
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: VERONICA

Låter som dina tjejer fått smak för det där med att resa :) Haha nej jag fyller 30 ;) Hur mår du annars?

2010-08-07 @ 13:29:37
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: VERONICA

Ja Norge är dyrt! och USA är ju underbart...men skulle ej vilja bo där

2010-08-07 @ 13:36:40
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0