Snart invägning 1 feb

Första invägningen närmar sig och jag har börjat spinna för att få fart på viktminskning och midjemått.
Det känns fortsatt positivt med träningen så jag tror att jag kan nå ett av mina delmål till midsommar.
Under 100 kg och 100 cm i midjemått. 6 kvar på varje.

Nu skulle jag behöva lite tips på mat som gör att jag kommer dit och kanske vidare.

Slutmålet är 85 kg, midjemått vet jag inte , men jag gör det här för min hälsas skull. Kanske slippa ta blodtryckstabletter och minska risken för proppar.

Det tråkiga är att jag just nu har ont i ländryggen, tog nog i för mycket med den maskinen i fredags.
Känner mig väldigt stel idag.

Idag kör dom Prix dAmerique i Paris.

Får se om det händer något roligt underdagen då kanske jag kommer in igen.

Kram på Er

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad roligt att du har börjat med spinning! Det är en otroligt effektiv träningsform med hög förbränning!



Till din fråga angående träning. Jag ser inget problem med att träna 5-6 ggr per vecka om man så önskar, och tränar VARIERAT. Kanske delar du ex upp styrkan på olika dagar och tränar spinning 2-3 ggr, eller kombinerar med löpning, powerwalks eller andra typer av pass.



Förra året gjorde jag måltidsförslag till en väninna till mig som försökte gå ner i vikt. Om du är sugen på lite matförslag så finner du en del på denna länk:

www.jennas.blogg.se/dietkost



Lycka till! :)

2010-01-25 @ 08:49:35
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0