Söndag , snart jobb igen.

Har inte bloggen funkat i helgen eller det var bara hos mig ? Jättetråkigt när man behövt skriva av sig.

Lördag gjorde vi inget speciellt, såg filmer.

Höll på att glömma bort, vi fick nöjet att köra Jenny den äldsta till tåget, hon skulle till Götebog över dagen. Träffa en bekant från Kreta . Hotelldirektörens son som var på en turistmässa i Göteborg och representerade Grekland. När Jenny skulle åka på morgonen fråga jag, "Har du pengar" ? För dom hade glömt hennes lön så den ska hon inte få förrän den 1 e.
Nej det har jag inte !!  Hallååå  man måste väl ha pengar med sig om man ska vara borta en hel dag ?
OK - Hon hade haft jättetrevligt iallafall.

En med Adam Sandler, Funny People som vara i nästan två och en halv timme och det var inte det vanliga Sandler stuket på den.
Han var cancer sjuk och den var inte speciellt rolig, bara lång tråkig.

Sen hade tjejerna hyrt New Moon som handlar om vampyrer och varulvar, Twilight serien med Edvard och Bella.
Tjejerna var helt fascinerade, men jag tyckte den var så där, OK.

Sen lagade jag Schnitzel med hemmagjorda klyftpotatis, stekt lök och bearnaisesås, riktigt gott.

Sen kom telefon från Jenny, jag blir sen för jag har blivit bjuden på opera ! Visst, vad kul gå du. Vi kan hämta dig.

Lite senare kom nästa telefonsamtal, det gick inte för det gick inget senare tåg, så jag kommer som jag sa från början, om NI vill hämta mig ? Operan då ? Vännen hade köpt två biljetter för 500 kr/st och jag vet inte om han gick själv.

Fick en fråga om jag kom ihåg att ställa om klockan ?  NEJ det gjorde jag inte.
Så imorse när jag vakna halv sju så visste jag inte om den var halv sju eller halv åtta, för vissa mobiler ändrar sig själv.

Jenny var morgonpigg och avisera att hon kom över med franskbrödbullar så vi kunde fika. I släptåg hade hon sin syster vilket var en ännu större sensation för jag trodde inte hon visa sig i dagsljus, iallafall inte på helgerna.

Vi blev bjudna på middag till Martina kl fyra, kanon. Så vi åkte och hälsa åp min mor moster och där var även min syster. Det blev kaffe och kaka. Sen middag hos Martina.
Kyckling på Ciabatta bröd med sallad och någon sorts sås och riven ost över, jätte gott.

Sen längre fram på kvällen kom svåger och svägerska med dotter över på kaffe och en pratstund.

Sen har jag tittat lite på Jennifer Aniston och Kevin Costner, men nun orkar jag inte mer.

Imorgon ska jag åka och träffa den personliga tränaren och lämna över min matjournal !! ha ha ha
Han kommer till att säga att " vad konstigt att du inte går ner mer i vikt med det du äter? "

Chips dippa, lösgodis, choklad, kakor, läsk. osv osv.

Ja det får bli ditt problem det är du som är tränare !!!

Sov gott alla - kram


Vi pyntade den ena busken med lite påskfjädrar, Hannah fick ta en såkallad "Dagens outfit" på mig

Hemma hos Martina åt vi en annorlunda men väldigt god ny rätt, smakad gott :)











Kommentarer
Postat av: VERONICA - Vita villan!

Hej! låter som en hyfsat skön helg :D Jag har jobbat hela helgen och nu är jag ledig måndag :D Lycka till hos tränaren och med jobbet imorgon måndag!

2010-03-28 @ 23:38:00
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas du har haft en bra start på veckan efter en händelserik helg ;)

Lycka till med träningen och dina nya mål!

2010-03-29 @ 14:57:41
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Och TACK för dina uppmuntrande ord du har lämnat :)

2010-03-29 @ 14:58:15
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Hannah & Martina

Hur fångar man han på rätt sätt då?

Postat av: Helena

Låter som en helt underbar helg :D

2010-03-30 @ 09:29:57
URL: http://queenofseabay.blogg.se/
Postat av: VERONICA - Vita villan!

Vad var det för en annorlunda rätt? Har aldrig varit på Kreta så vet ej, men en kompis åker dit typ 5 ggr om året. Alltid till Rethymnon :D

2010-04-02 @ 08:50:26
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0