Ny film

Såg den tredje filmen vi hyrde ,mne den fick jag se själv. De andra verkade inte så intresserade. Det var en drama film som heter Adam, handlade om en kille med Asbergers syndrom. Hugh Dancy och Rose Byrne, jag tyckte den var bra, men jag gillar filmer om personer och om det verkliga livet, kärlek och annat.

Har varit ute med Miro igen och är nu uppe i 6556 steg, kanske jag kan få ihop uppåt 10,000 idag.

Goggla mitt namn och fick fram följande upplysningar.

Jan

Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Antal män med namnet i Sverige: 129942
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 54
Namnsdag : 11 Januari
Se alla som har namnsdag 11 Januari »
StatistikSe länsstatistik för Jan »
Skicka namnsdagshälsning   Skicka påminnelse om namnsdag
Jan är ett mansnamn med Tyskland tyskt ursprung som använts i Sverige sedan 1600-talet. Namnet var från början en kortform av Johannes som betyder "herren är nådig" eller "Gud har förbarmat sig". Det kan också vara ett smeknamn för Janice eller Janet som kvinnonamn, eller ett hebreiskt kvinnonamn som betyder "Guds gåva" eller "Gud är nådig".

På 1940-talet var namnet ett modenamn. Namnet används ofta i dubbelnamn som Jan-Erik eller Jan-Ove. Personer som heter Jan kan även kallas Janne.


Namnsdag: 11 januari, (1986-1992: 20 september, 1993-2000: 24 juni).

Källa: Jesper    Uppdaterad: 2009-04-21   
Stämmer inte beskrivningen? Det går enkelt att redigera betydelsen via "redigera" fliken.
Dela med andra
Tipsa dina vänner på Facebook   Tipsa andra om sidan på del.icio.us   Tipsa andra om sidan på Digg   Tipsa andra om sidan på Myspace   Tipsa andra om sidan på Pusha   Tipsa andra om sidan på StumbleUpon


Inte så vanlig namn längre, jag har inte hört några barn döpas till det på länge.
Vi kanske dör ut precis som dinosaurierna.

Vädret skiftar väldiga, men nu är solen framme igen.

Nu när våren kommer brukar tjejerna klä sig lite lättare och då kan man se fjunen på armar och ben, e ljusa är bäst.


Kommentarer
Postat av: ellinorpettersson'

Ja, det var i alaska. Jag tyckte den var läskig då och igår när vi skulle gå ut och gå och följa en hem och så men idag tycker jag inte det är så skrämmande längre faktiskt .

2010-05-02 @ 17:04:35
URL: http://ellinorjustmeandmyself.blogg.se/
Postat av: michaela

Ja :)

2010-05-03 @ 10:42:00
URL: http://miski.blogg.se/
Postat av: Ammi

hoppas du haft en bra helg! :)

2010-05-03 @ 12:02:51
URL: http://aaammii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0