Snart slut på min långhelg, 4 dgr

Vädret är underbart här idag, var 2 grader imorse när fru och hund och jag tog en promenad. Sen såg vi några gamla serier från veckan som vi inte hunnit med. Human Target är en ny favorit. Och sen var det ett gammalt CSI Las Vegas avsnitt med Grissom och han är ju inte med längre.

Sen tänkte jag fortsätta städningen som ingen är så intresserad av här. Så jag börja diska, fyllde en maskin och börja sen ta för hand, men märkte att jag inte hade rätt redskap för de smale coca glasen man fick på MC Donalds. Sköljer man inte ur dom så fastnar det i botten och då tar inte vår diskmaskin det.

Så under tiden gick jag ner till återvinningen och slängde gamla burkar och glas som gått sönder, tyckte det var ett underbart väder så jag gick en runda. Under tiden ringde två av döttrarna som varit ute på Törringelund igår kväll och rapportera. Dom hade haft kul, det var blandad publik, 20 - 70 år ungefär.

När jag kom hem kom äldsta tjejen med diskborste och svampar så då börja jag igen och fick lite hjälp. Men det blev ett jäkla gnällande att det skulle vara si och så, från en som inte är först på plan. Sen var det tvätt som var försvunnen och ett jäkla liv om det. Så då gick jag och tänkte blogga av mig lite.

Nu sitter jag häruppe och funderar på om jagska lämna huset en stund , det är inte roligt när man tar initiativ och de bra blir gnäll.

Äldsta dottern ringde igår kväll och ville prata lite, mannen jobba och sonen sov. Det var kul.
Vi ska dit på dop nästa helg.

Nu är det inte många timmar tills allsvenskans sista omgång startar, 16.30. Dom kunde väl börjat 15.00 så hade det varit ljust medan dom spelar. fem är det ju mörkt.

Ha en bra söndag snart börjar arbetsveckan.  Kram

Kommentarer
Postat av: REFFLAN

vad menas? =) varför jag inte skriver så mkt i inläggen? dels för att jag tror att ingen orkar läsat och dels för att jag inte orkar :P

2010-11-07 @ 13:12:04
URL: http://refflan.blogg.se/
Postat av: anapanda

har en tävling i bloggen just nu som går ut på att du ska lista ut vilket intro det är jag spelar på piano :) kika in och se om du vet vad jag spelar!

2010-11-07 @ 15:00:18
URL: http://anapanda.webblogg.se/
Postat av: Emma

SM GULD :D



Skönt med långehlg! Nej verkligen inte. han är inte ens min kompis, men eftersom jag råkar vara vän emd min kompis å blev det såhär :) Kul ska det bli iaf! Jag kan flytta klasserna lite och resten ligger på skolsidan på internet så det går bra. Bara två dagar vi missar, resten är fritid. Vi är fam Berglund :) Hurså?

2010-11-08 @ 03:48:23
URL: http://pombi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker med det kunde lagts lite tidigare faktiskt.



Måns Möller kan jag inte bestämma mig för om jag tycker om eller inte. Han både sjöng och stod för komiken. Dubbla byxor körde jag på :)

2010-11-08 @ 08:36:24
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trist med gnäll! Hoppas du får en bra start på veckan. Hoppas på att få se bilder från dopet sen :D

2010-11-08 @ 10:10:57
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Hur är läget?

2010-11-14 @ 16:56:30
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0