Söndag började kanon imorse, sen mulet och regn

Började med en lång promenad med fru och hund imorse, jätteskönt väder. Sen tog jag själv promenad vid lunch och då började det mulna på. Och den följande promenaden var inte alls rolig.

Körde till jobb med två av tjejerna för att låna skrivaren och ta ut bilder. Skönt att komma från tristessen, med folk framför tvn hela dagarna, jag orkar inte med det. Därför vill jag ha vår så jag kan sätta mig därute och läsa eller bara njuta av vädret.

Det här jäkla livet med ständig oro för pengar är otroligt påfrestande också, känns som lyxfällan i kubik. Och ändå är alla pengar bara till för att överleva. Ingen lyxkonsumtion som man ibland ser i dom programmen.
Jobbar som tokig på att försöka få bort det, men det är inte så lätt.

Nej jag hade hoppats på en storvinst så jag hade kunnat börja om igen. Men den chansen är försvinnande liten så därför måste man göra det bästa av varje dag och försöka se ett solsken bakom varje moln.

Mina solglimtar är mina döttrar och barnbarn de e en sak som är säker, jag älskar Er över allt annat.

Ha en bra övriga - kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det såg lovande ut men sen sprack det hela!



Japp de mötte Trelleborg idag och vann med 4-2, ett styrkebesked. Var en riktigt bra match. Inte sådär stel och trevande som premiärer lätt blir.

2011-04-03 @ 21:36:34
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch vad tråkigt att höra, jag beklagar. Hoppas att allt är bra för övrigt och att ni rår om varandra. Lite sol borde ju pigga upp, jag vet inte hur det ser ut hemma, men jag har solat och läst på gräsmattan idag :) Vi har tre veckors lov och ska plugga inför examensproven också... Jag ska hem till Sverige nästa vecka och stanna hemma en vecka. Var hos pojkvännen i högländerna förra veckan, så nu en vecka i Aberdeen. Min pappa var och hälsade på mig i några dagar och kollade fotboll och godkände pojkvännen ;P Det är skönt med långa dagar nu, men jag har inte riktigt vant mig vid att det är ljust sent nu :) ÄLSKAR VÅR OCH SOMMAR! Grattis till att träningen går så bra förresten. Jag måste ta mig samman snart för annars faller jag ihop... :P Försöker skicka lite sol. Ha det bra!

2011-04-05 @ 17:54:47
URL: http://pombi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0