Tråkigt väder på helgen

Vakna med en kropp som hade ont i axlar och rygg, blev inte bättre av en lång promenad med hunden.
Idag ska vi gå och äta med svåger och svägerska och deras dotter, ska bli kul.

Det har blivit städat och några av oss hjälps åt med att hålla stilen, medan andra inte lyfter ett finger,
så jäkla tråkigt.

Hade hoppats på att kunna gå oh träna något så när frisk, men nu får jag väl göra det iallafall, annars får jag väl inte ihop mina elva tusen steg idag.

Väntar med stor längtan på våren och lite värme, tror det blir lite lättare att leva då.
Just nu känns det inte så roligt, stämningen här hemma är inte som jag vill ha den, men det kan vaera fel på mig också. Det får någon annan döma.

Mitt barnbarn är en annan stor ljusglimt i min tillvaro.

Nej jag går och tränar en stund, ha det så hörs vi. Har varit lite dåligt med kommentarer, vem skriver jag för egentligen


Kommentarer
Postat av: Sandra

Verkligen tråkigt väder, var är våren?? Den skulle ju komma nu.



Vad skönt att träningen den går bra och framåt! :) Kram

2011-04-02 @ 13:03:34
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack :) Det gick vägen idag, vilka killar! Äntligen visade dem lite framfötter. Det tror jag nog och man får unna sig ibland.



Jag är verkligen sugen på vår!

2011-04-02 @ 21:49:41
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: VERONICA

Sv. Men åh inte kul att ha ont! hoppas det känns bättre!

Det finns en massa övningar med kettlebells men swingen som jag kör är en funktionell övning där kroppens stora muskler får arbeta i ett högt tempo. Eftersom stora muskler arbetar och behövs syresättas så får man snabbt upp pulsen och styrkeövningen blir även konditionsträning.

Övningen tränar explosiv och/eller uthållig styrka i rygg, säte, fram- och baksida lår samt stabiliserande styrka i buk-, skulder- och underarmsmuskulatur. Och det känns verkligen i hela kroppen när man kört ett pass. :)



2011-04-03 @ 15:21:30
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0